Гарадскія лініі - перавозкі ў межах горада Мінска, абласнога цэнтра і за іх межы, але не далей чыгуначных станцый (прыпыначных пунктаў), размешчаных у гарадах-спадарожніках.
Для пашырэння магчымасцей транспартнага абслугоўвання і стварэння камфортных умоў праезду пасажыраў Беларуская чыгунка рэалізуе інвестыцыйны праект, мэтай якога з'яўляецца стварэнне новага фармату пасажырскіх перавозак у межах г. Мінска і яго прыгарада, які дазваляе арганізаваць рух з невялікімі інтэрваламі, забяспечыўшы пры гэтым максімальны камфорт для пасажыраў у адпаведнасці з сучаснымі сусветнымі стандартамі.
Ролю ўнутрыгарадскіх чыгуначных перавозак у новым фармаце - выканаць функцыі «наземнага метро», падаўшы магчымасць пасажырам з мінімальнымі выдаткамі часу ажыццяўляць перамяшчэнне з магчымасцю перасадкі на іншыя віды гарадскога транспарту.
У рамках рэалізацыі дадзенага праекта Беларускай чыгункай выбраны сучасныя электрацягнікі швейцарскай кампаніі Stadler, якая мае вопыт вытворчасці рухомага саставу для чыгунак каляіны шырынёй 1520 мм.
Найменне параметра | Значэнне |
---|---|
Дліна цягніка, м | 75,2 |
Колькасць вагонаў | 4 |
Колькасць месц для сядзення | 260 |
Агульная колькасць пасажырскіх месцаў | 624 |
Паскарэнне пры троганні з месца, м/с2 | 1,2 |
Канструкцыйная хуткасць, км/г | 160 |
Электрацягнік мае паніжаную падлогу, што палягчае пасадку і высадку пасажыраў, светлыя і прасторныя салоны, якія ствараюць спрыяльныя ўмовы для перамяшчэння пасажыраў унутры вагонаў і паміж імі з забеспячэннем бачнасці па ўсёй даўжыні саставу.
Дзверы электрацягніка маюць праём шырынёй 1300 мм, што ў спалучэнні з аднаўзроўневага пасадкавымі платформамі вышынёй 550 мм (еўрапейскі стандарт) дазваляе хутка ажыццявіць пасадку і высадку пасажыраў і скараціць працягласць стаянак на прыпыначных пунктах.
Для палягчэння пасадкі і высадкі пасажыраў з платформаў вышынёй 200 мм, якімі абсталявана пераважная колькасць станцый Беларускай чыгункі, прадугледжаны спецыяльныя высоўныя прыступкі.Каля кожнай ўваходных дзвярэй цягніка маецца зона падагрэву падлогі, якая перашкаджае навалы снегу і лёду і прадухіляе магчымыя выпадкі траўматызму пасажыраў у зімовы час.
Усе ўваходныя дзверы абсталяваны цеплавымі завесамі, якія дазваляюць прадухіліць страты цёплага паветра пры пасадцы і высадцы, эканомячы тым самым электраэнергію на ацяпленне саставу.
У адным з вагонаў кожнага складу выдзелена прасторная шматфункцыянальная зона для пасажыраў у інвалідных крэслах, з дзіцячымі калыскамі, роварамі і грувасткім багажом.
У дадзенай зоне размешчаны туалет вакуумнага тыпу, абсталяваны падагрэвам вады, дазатарам вадкага мыла і электрычнай сушкай для рук, які таксама прыстасаваны для карыстання пасажырамі з абмежаванымі фізічнымі магчымасцямі.
Вагоны маюць патройныя шклопакеты з таніроўкай, цепла-і сонцаахоўным пакрыццём, якія забяспечваюць высокі каэфіцыент цеплаізаляцыі пры захаванні высокай светопропускной здольнасці.
У пасажырскіх салонах зманціравана некалькі дысплеяў, на якія выводзіцца інфармацыя аб маршруце руху цягніка, тэмпературы вонкавага паветра, бягучым часе. З дапамогай гэтых жа дысплеяў можна ажыццяўляць трансляцыю розных відэазапісаў.
У вагонах ўстаноўлена некалькі камер відэаназірання з перадачай выявы на дысплей у кабіне машыніста.
Запісаная інфармацыя захоўваецца на працягу 72 гадзін.