Вяртанне нявыкарыстаных праязных дакументаў у далёкае замежжа

У адпаведнасці з Пагадненнем аб міжнародных пасажырскіх зносінах

  • §2 Артыкул 8:

«Пасажыр (група пасажыраў) у межах тэрміну прыдатнасці білета мае права аформленыя плацкарты замяніць на новыя па тым жа маршруце, але пры ўмове наяўнасці свабодных месцаў і калі праязныя дакументы прад'яўлены ў пункт продажу не пазней, чым за 6 гадзін да адпраўлення цягніка, названага ў плацкарце, а групавыя праязныя дакументы ‑ прад'яўленыя ў пункт продажу не пазней за 5 сутак (для перавозчыкаў Літоўскай Рэспублікі і Эстонскай Рэспублікі – 1 суткі) да адпраўлення цягніка, названага ў плацкарце.

Замена дапускаецца не больш за адзін раз, акрамя выпадкаў, калі ўмовы дагавора перавозкі не выкананы перавозчыкам.»

  • Артыкул 35

«§1. Пасажыр або адпраўнік можа атрымаць назад адпаведныя правазныя плацяжы.

Патрабаванне на вяртанне плацяжоў павінна быць пацверджана адным з удзельнікаў перавозачнага працэсу.

Прэтэнзіі па вяртанню плацяжоў прымаюцца перавозчыкам ў тэрміны, устаноўленыя артыкулам 39 гэтага Пагаднення.

§2. У выпадку, калі змяненне ўмоў дагавора перавозкі адбылося па віне перавозчыка, вяртаецца вылічаны па ўжывальным тарыфе:

1) кошт індывідуальнага білета і плацкарты, камісійныя і іншыя зборы, калі пасажыр адмовіўся пачынаць паездку;

2) кошт групавога білета і плацкарты удзельнікаў групы, якія адмовіліся пачынаць паездку, камісійныя і іншыя зборы, калі пры групавой паездцы адправілася няпоўная колькасць удзельнікаў групы;

3) кошт білета (індывідуальнага або групавога) і плацкарты за непройдзеную адлегласць, калі пасажыр адмаўляецца ад далейшай паездкі на якой-небудзь спадарожнай станцыі;

4) розніца ў кошту білета (індывідуальнага або групавога) і плацкарты за адлегласць, якую пасажыр праехаў у вагоне ніжэйшага класа і катэгорыі, чым паказана ў праязных дакументах;

5) кошт перавозкі багажу і таварабагажу за непройдзеную адлегласць.

§ 3. У выпадку, калі змяненне ўмоў дагавора перавозкі адбылося па вымушаным прычынах пасажыра, адпраўніка, вяртаецца:

1. вылічаны па ужывальнаму тарыфу кошт праязных і перавозачных дакументаў згодна з § 2 гэтага артыкула, акрамя камісійных збораў.
2. кошт індывідуальнага або групавога білета з улікам пераразліку да поўнага кошту выкарыстанага білета, калі:
 - білет, аформлены са скідкай, прадстаўленай у выпадках прытрымлівання пасажыраў у напрамку "туды і назад", не выкарыстаны ў адным кірунку;
 - па групавых білетах колькасць пасажыраў, якія праследавалі, была менш у параўнанні з устаноўленымі  ўжываючыміся тарыфнымі нормамі для прадастаўлення скідкі;
3. кошт індывідуальнага або групавога білета, аформленага са скідкай, прадстаўленай у выпадках прытрымлівання пасажыраў у напрамку "туды і назад", за тэрыторыю тых краін, па якіх білет не быў скарыстаны часткова ў абодвух напрамках без пераразліку да поўнага кошту.

§ 4. У выпадку, калі змяненне ўмоў дагавора перавозкі адбылося па прычынах асабістага характару пасажыра або адпраўніка, вяртаецца вылічаная па ужывальнаму тарыфу:

а) кошт білета (індывідуальнага або групавога) і плацкарты, калі пасажыр адмаўляецца пачаць паездку і прад'явіў праязныя дакументы для адзнакі не пазней чым за 6 часоў (для групавых білетаў - 5 сутак, для перавозчыкаў Літоўскай Рэспублікі і Эстонскай Рэспублікі - 1 суткі) да адпраўлення цягніка. Пры незахаванні паказаных тэрмінаў вяртаецца толькі кошт білета (індывідуальнага або групавога) пры ўмове нанясення адзнакі да заканчэння тэрміну яго дзеяння, а кошт плацкарты ня вяртаецца;

б) кошт білета за непройдзеную адлегласць, калі пасажыр адмаўляецца ад далейшай паездкі на якой-небудзь спадарожнай станцыі і не пазней чым праз 3 гадзіны пасля прыбыцця цягніка, з якім ён ішоў, прад'явіў свой білет для адзнакі;

в) кошт перавозкі багажу або таварабагажу, калі адпраўнік адмаўляецца ад перавозкі да пачатку пагрузкі багажу або таварабагажу ў купэ,

г) кошт перавозкі багажу за непройдзеную адлегласць, калі за гэт адлегласць вернуты кошт білета.

§ 5. Па адноўленых праязных дакументах зварот выплачаных сум праводзiцца ў адпаведнасцi з нацыянальным заканадаўствам дзяржавы дамоўнага перавозчыка, які аднавіў праязны дакумент.

§ 6. Пры вяртанні платы за праезд пасажыра або платы за перавозку багажу або таварабагажу з пасажыра або адпраўніка могуць утрымлівацца зборы, звязаныя з вяртаннем, акрамя выпадкаў, калі вяртанне правазных плацяжоў вырабляецца ў адпаведнасці § 2 гэтага артыкула.

§ 7. У выпадках, пералічаных у пунктах а) і в) § 4 гэтага артыкула, зварот выплачаных сум праводзiцца ў момант звароту.

У астатніх выпадках вяртанне вырабляецца ў прэтэнзійным парадку па пісьмовай заяве пасажыра або адпраўніка.

§ 8. Зварот правазных плацяжоў вырабляецца толькі дагаворных перавозчыкам.

§ 9. Зварот праязных дакументаў, аформленых праз Інтэрнэт, ажыццяўляецца ў парадку, устаноўленым перавозчыкам.

У адпаведнасці з п. 45 Асаблівых умоў міжнародных перавозак (SCIC) — для паездак па праязных білетах у паведамленні Усход‑Захад (EWT):

«45 Пакрыццё

45.1 Кошт праязнога білета кампенсуецца цалкам або часткова, калі ён не быў выкарыстаны або быў выкарыстаны толькі часткова.

Спецыяльныя прыкладання да пэўных прапаноў або іншыя апублікаваныя дакументы могуць выключаць пакрыццё кошту праезду, або пакрыццё даплат за спальныя або кушэтныя месцы, або ўсталёўваць іх асаблівыя ўмовы.

45.2 Для глабальных цэн недапушчальна пакрыццё часткова не выкарыстаных праязных білетаў.

45.3 Заяўкі на пакрыццё кошту праязнога білета разглядаюцца перавозчыкам, які выдаў праязны білет, або перавозчыкам, для якога быў выдадзены праязны білет.

Кожны перавозчык павінен пералічыць у Дадатку V да Асаблівых умоў для кліентаў адрасы іншых перавозчыкаў, па якіх пры неабходнасці можна накіроўваць заяўкі аб кампенсацыі або перадаваць гэтыя заяўкі адпаведным перавозчыкам.

45.4 Да заявы аб кампенсацыі варта прыкласці арыгіналы праязных білетаў, пры неабходнасці разам з вокладкай. Да заявы аб кампенсацыі, згодна з пунктам 45.2., Неабходна прыкласці праязныя дакументы з адзнакай аб прычыне перапынення паездкі, акт у адвольнай формe, складзены перавозчыкам, і даведку з медыцынскай установы.

45.5 У кампенсацыі можа быць адмоўлена, калі праязныя білеты пашкоджаны або дадзеныя, якія ў іх змяшчаюцца, сталі неразборлівымі або былі зменены.

45.6 Адпаведны перавозчык павінен праставіць ў праязным білеце і на плацкартах адзнаку аб тым, што яны не былі выкарыстаны або былі выкарыстаны часткова. Калі ў праязных білетах і на плацкартах адсутнічае такая адзнака, да заявы аб кампенсацыі неабходна прыкласці адпаведныя доказы (медыцынскія пасведчанні, новыя праязныя білеты, набытыя замест нявыкарыстаных, і т. п.).

45.7  Выдаткі, звязаныя з вяртаннем, ўтрымліваюцца з вяртаемай сумы. Памер гэтай сумы вызначаецца перавозчыкам, які ажыццяўляе вяртанне.»

Вяртанне грашовых сродкаў пасажырам за нявыкарыстаныя праязныя дакументы, аплачаныя па БПК, у білетнай касе, абсталяванай POS-тэрміналамі, ажыццяўляецца на БПК, пры адсутнасці ў білетнай касе POS-тэрмінала вяртанне грашовых сродкаў ажыццяўляецца наяўнымі.

Тарыф, спагнаны за браніраванне месцаў і афармленне праязных дакументаў (білетаў), не вяртаецца. За аперацыю па афармленні вяртання плацяжоў за нявыкарыстаныя праязныя дакументы спаганяецца устаноўленая плата.

Ва ўсіх выпадках звароту кошту праезду за нявыкарыстаныя праязныя дакументы (білеты) дакументы канфіскоўваюцца.
Ці быў карысны артыкул?
0% карыстальнікі лічаць гэты артыкул карысным
Вам неабходна дадатковая інфармацыя?
Калі Вы не змаглі знайсці неабходную Вам інфармацыю, напішыце нам або звярніцеся ў Кантакт-цэнтр Беларускай чыгункі па тэлефоне 105 beltelecom mts  velcom  life (кругласутачна). Пералік пытанняў, па якіх магчыма звярнуцца да работнікаў Кантакт-цэнтра
Пачатак працы з даведкай
2.Скарыстайцеся бакавым меню даведкі

Праглядзіце даведачныя рубрыкі сэрвісу БЧ, якія выдзелены ў бакавым меню. Рубрыкі маюць укладзенасць (падрубрыкі) для больш выразнага cтруктуравання інфармацыі

3.Выкарыстоўвайце пошукавы радок

Хуткі пошук інфармацыйных артыкулаў па ключавых словах. Напрыклад, веласіпед

4.Звярніцеся ў Кантакт-цэнтр БЧ

Калі Вы не змаглі знайсці неабходную Вам інфармацыю ў даведцы, напішыце электроннае паведамленне або патэлефануйце па нумары 105 beltelecom mts  velcom  life

  • Браніраванне квіткоў па тэлефоне 105 beltelecom mts velcom life (кругласутачна).
  • Служба падтрымкі пасажыраў Беларускай чыгункі па тэлефоне 151 beltelecom mts velcom life (кругласутачна), электронны адрас brail@rw.by
  • Даведачныя паслугі для асоб з парушэннем слыху skype Мінск, Гродна, Гомель
  • Падтрымка пасажыраў, якія знаходзяцца за межамі Рэспублікі Беларусь, па тэлефоне (+375 222) 39 25 47

Даведачныя паслугі для асоб з парушэннем слыху skype Мінск, Гродна, Гомель
Падтрымка пасажыраў, якія знаходзяцца за межамі Рэспублікі Беларусь, па тэлефоне (+375 222) 39 25 47