Вяртанне нявыкарыстаных праязных дакументаў пры праездзе па тэрыторыi Беларусi (у цягніках з нумараванымі месцамі)

У адпаведнасці з Правіламі перавозак пасажыраў, багажу і грузабагажу чыгуначным транспартам агульнага карыстання, зацверджанымі пастановай Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 17 ліпеня 2015 г. № 609:

74. Пасажыр пры вяртанні нявыкарыстанага праязнога дакумента (білета) на цягнік з нумараванымі месцамі мае права атрымаць у білетнай касе агульны кошт праезду (без збірання платы за афармленне вяртання праязнога дакумента (білета) у наступных выпадках:

адсутнасць месца ў цягніку згодна набытаму праязному дакументу (білету) і непрапанаванне іншага месца перавозчыкам або нязгоду пасажыра скарыстацца іншым месцам на падставе адзнакі, прастаўлення ў праязным дакуменце (білеце), або складзенага акта ўпаўнаважанай асобай;

адмена цягніка, названага ў праязным дакуменце (білеце);

затрымка адпраўлення цягніка, названага ў праязным дакуменце (білеце), больш чым на адну гадзіну са станцыі пасадкі пасажыра;

спазненне пасажыра ў пункце перасадкі на ўзгоднены цягнік з нумараванымі месцамі па віне перавозчыка.

У выпадку адсутнасці месца ў цягніку згодна набытаму праязным дакументу (білету) і згодзе пасажыра на прадастаўленне перавозчыкам іншага месца ў вагоне ніжэйшага тыпу і (або) класа, пасажыру кампенсуецца розніца ў агульным кошце праезду, пры выдзяленні месца ў вагоне больш высокага тыпу і (або ) класа ‑ дадатковая аплата не спаганяецца.

Пры спыненні паездкі ў дарозе ў сувязі з перапынкам у руху цягнікоў пасажыр мае права пры праездзе ў цягніку з нумараванымі месцамі атрымаць ад перавозчыка кошт праезду за непройдзеную адлегласць. Плата за афармленне вяртання праязнога дакумента (білета) у дадзеным выпадку не спаганяецца.

У выпадку працяглага прыпынку ў дарозе (больш за дзве гадзіны) або затрымкі адпраўлення са станцыі больш чым на дзве гадзіны цягніка з нумараванымі месцамі фарміравання Беларускай чыгункі, якія мелі месца на тэрыторыі Рэспублікі Беларусь, перавозчык арганізуе абслугоўванне пасажыраў у парадку, вызначаным перавозчыкам.

Пры адмове ад паездкі па прычынах, якія не залежаць ад перавозчыка, і прад'яўленні ў білетную касу нявыкарыстанага праязнога дакумента (білета) на цягнікі з нумараванымі месцамі, за выключэннем групавых праязных дакументаў (білетаў), выплачваецца кошт:

праезду, які складаецца з кошту білета і кошту плацкарты, калі праязны дакумент (білет) прад'яўлены не пазней чым за 15 гадзін да адпраўлення цягніка са станцыі пасадкі пасажыра, названай у праязным дакуменце (білеце);

білета і 50 працэнтаў кошту плацкарты, калі праязны дакумент (білет) прад'яўлены менш чым за 15 гадзін, але не пазней чым за 4 гадзіны да адпраўлення цягніка са станцыі пасадкі пасажыра, названай у праязным дакуменце (білеце);

білета, калі праязны дакумент (білет) прад'яўлены менш чым за 4 гадзіны да адпраўлення цягніка са станцыі пасадкі пасажыра, названай у праязным дакуменце (білеце) і на працягу адной гадзіны пасля адпраўлення цягніка, без выплаты кошту плацкарты.

Пры адмове ад паездкі ў пуці накіравання цягнікоў з нумараванымі месцамі пасажыру вяртаецца кошт білета за непройдзеную адлегласць.

Пры адмове пасажыра ад паездкі ў цягніках з нумараванымі месцамі ў сувязі з яго хваробай або хваробай пасажыра, які едзе з ім або ў сувязі з няшчасным выпадкам з кім-небудзь з іх вяртаецца кошт білета за непройдзеную адлегласць, акрамя кошту плацкарты і іншых плат і збораў. Зварот належных сум за нявыкарыстаныя праязныя дакументы (білеты) ажыццяўляецца пры прад'яўленні пацвярджаюць факт хваробы, няшчаснага выпадку дакументаў.

Пры вяртанні нявыкарыстаных праязных дакументаў (білетаў), кошт сэрвісных паслуг (пры наяўнасці) цалкам вяртаецца пасажыру.

Пры затрымкі адпраўлення цягніка больш чым на адну гадзіну са станцыі пасадкі пасажыра, накіроўваючагася з перасадкай на ўзгодненныя цягнікі, ён можа ажыццявіць вяртанне праязных дакументаў (білетаў) па ўсім маршруце руху на першапачатковай станцыі адпраўлення.

83. За афармленне вяртання плацяжоў за нявыкарыстаныя або часткова нявыкарыстаныя праязныя дакументы (білеты), у тым ліку абанементных білетаў, перавозчыкам спаганяецца ўсталяваная ў адпаведнасці з заканадаўствам плата, калі іншае не ўстаноўлена сапраўднымі Правіламі. Плата за афармленне і браніраванне праязных дакументаў (білетаў) пасажыру не вяртаюцца, за выключэннем выпадкаў, названых у частцы першай пункта 74 дадзеных Правіл.

Згодна з п. 5.1. Інструкцыі па афармленні праязных дакументаў (білетаў) і перавозачных дакументаў з аплатай аплатнымі карткамі ў білетных касах Беларускай чыгункі і праз Інтэрнэт-рэсурс:

Вяртанне грашовых сродкаў пасажырам за нявыкарыстаныя праязныя дакументы, аплачаныя па БПК, у білетнай касе, абсталяванай POS-тэрміналамі, ажыцяўляецца на БПК. У выпадку:

  • адсутнасці POS-тэрмінала;
  • афармлення праязных дакументаў у міжнародных зносінах;
  • адначасовага вяртання і афармлення новага праязнога дакумента па тым жа маршруце следавання;
  • пераафармлення праязных дакументаў

вяртанне грашовых сродкаў можа ажыцяўляцца наяўнымі.

У выпадку адсутнасці ў пасажыра БПК зварот выплачаных сум праводзiцца ў наступным парадку:

білетных касірам ажыцяўляецца адзнака аб вяртанні месцаў;

пасажыру вяртаецца нявыкарыстаны праязны дакумент і выдаецца дапаможны дакумент АСК «Экспрэс»;

вяртанне грашовых сродкаў на БПК пасажыра ажыцяўляецца на працягу 6 месяцаў пры прад'яўленні ў білетную касу арыгінала праязнога дакумента і дапаможнага дакумента, які пацвярджае вяртанне месцаў.


Ці быў карысны артыкул?
0% карыстальнікі лічаць гэты артыкул карысным
Вам неабходна дадатковая інфармацыя?
Калі Вы не змаглі знайсці неабходную Вам інфармацыю, напішыце нам або звярніцеся ў Кантакт-цэнтр Беларускай чыгункі па тэлефоне 105 beltelecom mts  velcom  life (кругласутачна). Пералік пытанняў, па якіх магчыма звярнуцца да работнікаў Кантакт-цэнтра
Пачатак працы з даведкай
2.Скарыстайцеся бакавым меню даведкі

Праглядзіце даведачныя рубрыкі сэрвісу БЧ, якія выдзелены ў бакавым меню. Рубрыкі маюць укладзенасць (падрубрыкі) для больш выразнага cтруктуравання інфармацыі

3.Выкарыстоўвайце пошукавы радок

Хуткі пошук інфармацыйных артыкулаў па ключавых словах. Напрыклад, веласіпед

4.Звярніцеся ў Кантакт-цэнтр БЧ

Калі Вы не змаглі знайсці неабходную Вам інфармацыю ў даведцы, напішыце электроннае паведамленне або патэлефануйце па нумары 105 beltelecom mts  velcom  life

  • Браніраванне квіткоў па тэлефоне 105 beltelecom mts velcom life (кругласутачна).
  • Служба падтрымкі пасажыраў Беларускай чыгункі па тэлефоне 151 beltelecom mts velcom life (кругласутачна), электронны адрас brail@rw.by
  • Даведачныя паслугі для асоб з парушэннем слыху skype Мінск, Гродна, Гомель
  • Падтрымка пасажыраў, якія знаходзяцца за межамі Рэспублікі Беларусь, па тэлефоне (+375 222) 39 25 47

Даведачныя паслугі для асоб з парушэннем слыху skype Мінск, Гродна, Гомель
Падтрымка пасажыраў, якія знаходзяцца за межамі Рэспублікі Беларусь, па тэлефоне (+375 222) 39 25 47