Вяртанне нявыкарыстаных праязных дакументаў па краінах СНД і Балтыі

Згодна з артыкулам 31 Пагаднення аб міжнародных пасажырскіх зносінах (Садружнасці Незалежных Дзяржаў, Грузіі, Латвійскай Рэспублікі, Літоўскай Рэспублікі, Эстонскай Рэспублікі

§ 1. Пасажыр або адпраўнік можа атрымаць назад выплачаныя ім адпаведныя правазныя плацяжы. Плата за сэрвісныя паслугі, якая ўключана ў кошт праязнога дакумента, вяртаецца пасажыру, калі паездка не пачыналася.

Патрабаванне на вяртанне плацяжоў павінна быць пацверджана дапаможным дакументам аб вяртанні месца або адпаведнай адзнакай перавозчыка на праязным / перавозачным дакуменце. Гэтыя адзнакі завяраюцца подпісам з указаннем даты і часу нанясення адзнакі, назвы пункта продажу (станцыі). Пры адсутнасці дапаможнага дакумента або адзнакі плацяжы не вяртаюцца.

Пасажыр або адпраўнік мае права патрабаваць нанясення адзнакі пры любых зменах умоў дагавора перавозкі.

Пасажыр павінен прад'явіць свой праязны дакумент перавозчыку, які абавязаны пацвердзіць патрабаванне на вяртанне плацяжоў у выпадках:

1) калі праязны дакумент не выкарыстаны поўнасцю або часткова з прычыны хваробы, няшчаснага выпадку з пасажырам або з прычыны іншых вымушаных акалічнасцей, якія адбыліся непасрэдна перад адпраўленнем цягніка або ў дарозе, пры прадстаўленні пасажырам адпаведнай даведкі, якая пацвярджае названыя абставіны;

2) калі пасажыр не можа пачаць або працягваць паездку па віне перавозчыка і калі пасажыр па гэтай прычыне адмаўляецца ад паездкі;

3) калі пасажыр за адсутнасцю месца ў вагоне, адпаведнага яго праязным дакументам, заняў месца ў вагоне ніжэйшага класа (тыпу). Адзнаку аб гэтым робіць начальнік цягніка або праваднiк прычапнога вагона;

4) калі па групавым праязным дакуменце адправілася няпоўная колькасць удзельнікаў групы. Кіраўнік групы абавязаны да адпраўлення цягніка прад'явіць праязны дакумент для перадачы месцаў у рэалізацыю і адзнакі;

5) калі пасажыр адмаўляецца пачаць паездку па прычынах асабістага характару і ў выпадку спазнення пасажыра не больш чым на 1 гадзіну пасля адпраўлення цягніка;

6) калі пасажыр па прычынах асабістага характару адмовіўся ад далейшай паездкі на спадарожнай станцыі і не пазней чым праз 3 гадзіны пасля прыбыцця цягніка, з якім ён ехаў, прад'явіў свой праязны дакумент для адзнакі;

7) падчас прыпынку ў шляху руху з прад'яўленнем праязных дакументаў не пазней, чым праз 3 гадзіны пасля прыбыцця цягніка, якім ён ехаў.

Прэтэнзіі па вяртаннi плацяжоў прымаюцца перавозчыкам ў тэрміны, устаноўленыя Артыкулам 37.

Вяртанне правазных плацяжоў выконваецца дагаворнымі перавозчыкамі ў дзяржаве афармлення праязнога дакумента.

§ 2.У выпадку, калі змяненне ўмоў дагавора перавозкі ці яго скасаванне адбылося па віне перавозчыка, пасажыру (адпраўніку) вяртаецца:

1) кошт білета і плацкарты за непраеханую адлегласць, іншыя платы і зборы, калі пасажыр не можа пачаць або працягнуць паездку;

2) кошт групавога білета і плацкарты удзельнікаў групы, якія адмовіліся пачаць паездку, іншыя платы і зборы, калі пры групавой паездцы адправілася няпоўная колькасць удзельнікаў групы;

3) кошт білета (або групавога білета) і плацкарты за непраеханую адлегласць, калі пасажыр адмаўляецца ад далейшай паездкі на якой-небудзь спадарожнай станцыі;

4) розніца паміж спагнаным з пасажыра коштам білета і плацкарты і коштам, фактычна належнай за выкарыстаны ім клас (тып) вагона і адлегласць праезду, калі пасажыр за адсутнасцю месца ў вагоне, адпаведнага яго білету і плацкарце, здзейсніў паездку ў вагоне ніжэйшага класа (тыпу).

5) кошт перавозкі багажу і грузабагажу за непраеханую адлегласць. Калі здадзены багаж або грузабагаж затрыманы на прамежкавай станцыі не па віне перавозчыка, а мытнымі органамі ці іншымі органамі, то правазныя плацяжы за перавозку багажу або грузабагажу не вяртаюцца на падставе Артыкула 39.

§ 3. У выпадку, калі змяненне ўмоў дагавора перавозкі ці яго скасаванне адбылося па вымушаных прычынах пасажыра, адпраўшчыка (хвароба, няшчасны выпадак і г.д.), вяртаецца:

1) кошт білета за непраеханую адлегласць, акрамя кошту плацкарты і іншых плат і збораў:

  • калі пасажыр не змог пачаць або працягнуць паездку і прад'явіў праязны дакумент для адзнакі на працягу 10 сутак пасля заканчэння тэрміну дзеяння пацвярджальных дакументаў;
  • калі пасажыр адмовіўся ад далейшай паездкі на спадарожнай станцыі і прад'явіў свой праязны дакумент для адзнакі не пазней чым праз 3 гадзіны пасля прыбыцця цягніка, якім ён ехаў;

2) кошт перавозкі багажу і грузабагажу, акрамя іншых плат і збораў, калі адпраўнік адмаўляецца ад перавозкі да пачатку пагрузкі багажу або грузабагажу ў вагон;

3) кошт перавозкі багажу за непраеханую адлегласць, акрамя іншых плат і збораў, калі за гэтую адлегласць вяртаецца таксама кошт білета;

Абавязак даказвання прычын вымушанага характару ускладаецца на пасажыра, адпраўніка. Калі вымушаны характар прычын пасажырам, адпраўніком не даказаны, перавозчык пры вяртанні правазных плацяжоў кіруецца § 4 гэтага Артыкула.

§ 4. У выпадку, калі змяненне ўмоў дагавора перавозкі ці яго скасаванне адбылося па прычынах асабістага характару пасажыра або адпраўніка, вяртаецца вылічаныя па прымяняльным тарыфе:

1) кошт білета і плацкарты:

  • калі пасажыр прад'явіў праязны дакумент (акрамя групавых) для адзнакі не пазней, чым за 24 гадзіны да адпраўлення цягніка, пазначанага на праязным дакуменце;
  • калі групавыя праязныя дакументы прад'яўлены для адзнакі за 7 сутак да адпраўлення цягніка;

2) кошт білета і 50% кошту плацкарты:

  • калі пасажыр прад'явіў праязны дакумент (акрамя групавых) для адзнакі ў інтэрвале ад 24 гадзін да 6 гадзін да адпраўлення цягніка;
  • калі групавыя праязныя дакументы прад'яўлены для адзнакі менш чым за 7 сутак, але не пазней, чым за 3 сутак да адпраўлення цягніка.

3) кошт білета за непраеханую адлегласць, акрамя кошту плацкарты:

  • калі пасажыр адмовіўся пачаць паездку і прад'явіў праязны дакумент (акрамя групавых) для адзнакі менш чым за 6 гадзін да адпраўлення цягніка, але не пазней чым праз 1 гадзіну пасля адпраўлення цягніка;
  • пасажыр адмовіўся ад далейшай паездкі на спадарожнай станцыі і прад'явіў свой праязны дакумент для адзнакі не пазней чым праз 3 гадзіны пасля прыбыцця цягніка,  якім ён ехаў;
  • калі групавыя праязныя дакументы, прад'яўленыя для адзнакі менш чым за 3 сутак да адпраўлення цягніка, але не пазней за 1 гадзіну пасля адпраўлення цягніка;

4) кошт перавозкі багажу і грузабагажу

  • калі здадзены багаж або грузабагаж узяты назад да адпраўлення яго са станцыі адпраўлення;

5) кошт перавозкі багажу за непраеханую адлегласць

  • калі здадзены багаж узяты назад на адной з прамежкавых станцый пры ўмове, што за гэтую адлегласць вяртаецца кошт білета.

§ 5. За страчаныя (украдзеныя, згубленыя) праязныя дакументы і дублікаты згубленых (украдзеных, згубленых) праязных дакументаў зварот выплачаных сум не вырабляецца.

Па адноўленых сапсаваных, разарваных, абгарэлых, падмоклых праязных дакументах зварот выплачаных сум праводзiцца ў адпаведнасцi з нацыянальным заканадаўствам дзяржавы дамоўнага перавозчыка, які аднавіў праязны дакумент.

§ 6. Пры вяртанні правазных плацяжоў за праезд пасажыра або за перавозку багажу або грузабагажу з пасажыра або адпраўніка ўтрымліваюцца зборы, звязаныя з вяртаннем, акрамя выпадкаў, калі вяртанне правазных плацяжоў выконваецца ў адпаведнасці § 2 гэтага Артыкула.

§ 7. Вяртанне выплачаных сум у выпадках, калі пасажыр вярнуў свой праязны дакумент дагаворнаму перавозчыку ў дзяржаве яго афармлення да пачатку паездкі, выконваецца (акрамя выпадкаў, прадугледжаных па вяртаннi групавых праязных дакументаў і праязных дакументаў, аплачаных па безнаяўным разліку), у адпаведнасці з нацыянальным заканадаўствам.

У астатніх выпадках вяртанне праводзiцца ў прэтэнзійным парадку па пісьмовай заяве пасажыра або адпраўніка.

§ 8. Зварот выплачаных сум па праязных дакументах, аформленых у адной дзяржаве і прад'яўленых да вяртання ў іншай дзяржаве, выконваецца ў наступным парадку:

1) пасажыр павінен прад'явіць перавозчыку праязныя дакументы для перадачы месцаў у рэалізацыю;

2) перавозчык абавязаны зрабіць адзнаку аб вяртанні месцаў. Пасажыру вяртаецца нявыкарыстаны праязны дакумент і выдаецца дапаможны дакумент АСК «Экспрэс». У выпадку адсутнасці тэхнічнай магчымасці выдаць дапаможны дакумент АСК «Экспрэс» на праязным дакуменце ставіцца адпаведная адзнака;

3) вяртанне плацяжоў выконваецца дагаворным перавозчыкам дзяржавы афармлення па прад'яўленні праязнога дакумента з адзнакай перавозчыка або па прад'яўленні праязнога і дапаможнага дакументаў.

§ 9. У выпадку змяншэння складу групы, пры якой змяняецца або выключаецца прымяненне скідак, устаноўленых дзеючымі тарыфамі, выконваецца пераразлік кошту праезду груп.

§ 10. Парадак вяртання правазных плацяжоў усталёўваецца нацыянальным заканадаўствам дагаворнага перавозчыка.

Згодна з п. 5.1. Інструкцыі па афармленні праязных дакументаў (білетаў) і перавозачных дакументаў з аплатай аплатнымі карткамі ў білетных касах Беларускай чыгункі і праз Інтэрнэт-рэсурс:

Вяртанне грашовых сродкаў пасажырам за нявыкарыстаныя праязныя дакументы, аплачаныя па БПК, у білетнай касе, абсталяванай POS-тэрміналамі, ажыццяўляецца на БПК. У выпадку:

  • адсутнасці POS-тэрмінала;
  • адначасовага вяртання і афармлення новага праязнога дакумента;
  • пераафармлення праязных дакументаў

вяртанне грашовых сродкаў можа ажыцяўляцца наяўнымі.

У выпадку адсутнасці ў пасажыра БПК зварот выплачаных сум праводзiцца ў наступным парадку:

  • білетных касірам ажыцяўляецца адзнака аб вяртанні месцаў;
  • пасажыру вяртаецца нявыкарыстаны праязны дакумент і выдаецца дапаможны дакумент АСК «Экспрэс»;
  • вяртанне грашовых сродкаў на БПК пасажыра ажыцяўляецца на працягу 6 месяцаў пры прад'яўленні ў білетную касу арыгінала праязнога дакумента і дапаможнага дакумента, які пацвярджае вяртанне месцаў.
Тарыф, спагнаны за браніраванне месцаў і афармленне праязных дакументаў (білетаў), не вяртаецца. За аперацыю па афармленні вяртання плацяжоў за нявыкарыстаныя праязныя дакументы спаганяецца устаноўленая плата.

Ва ўсіх выпадках звароту кошту праезду за нявыкарыстаныя праязныя дакументы (квіткі) дакументы канфіскоўваюцца.

Ці быў карысны артыкул?
0% карыстальнікі лічаць гэты артыкул карысным
Вам неабходна дадатковая інфармацыя?
Калі Вы не змаглі знайсці неабходную Вам інфармацыю, напішыце нам або звярніцеся ў Кантакт-цэнтр Беларускай чыгункі па тэлефоне 105 beltelecom mts  velcom  life (кругласутачна). Пералік пытанняў, па якіх магчыма звярнуцца да работнікаў Кантакт-цэнтра
Пачатак работы з даведкай
2.Скарыстайцеся бакавым меню даведкі

Праглядзіце даведачныя рубрыкі сэрвісу БЧ, якія выдзелены ў бакавым меню. Рубрыкі маюць укладзенасць (падрубрыкі) для больш выразнага cтруктуравання інфармацыі

3.Выкарыстоўвайце пошукавы радок

Хуткі пошук інфармацыйных артыкулаў па ключавых словах. Напрыклад, веласіпед

4.Звярніцеся ў Кантакт-цэнтр БЧ

Калі Вы не змаглі знайсці неабходную Вам інфармацыю ў даведцы, напішыце электроннае паведамленне або пазваніце па нумары 105 beltelecom mts  velcom  life

  • Браніраванне білетаў па тэлефоне 105 beltelecom mts velcom life (кругласутачна).
  • Служба падтрымкі пасажыраў Беларускай чыгункі па тэлефоне 151 beltelecom mts velcom life (кругласутачна), электронны адрас brail@rw.by
  • Даведачныя паслугі для асоб з парушэннем слыху skype Мінск, Гродна, Гомель
  • Падтрымка пасажыраў, якія знаходзяцца за межамі Рэспублікі Беларусь, па тэлефоне (+375 222) 39 25 47

Мы выкарыстоўваем файлы cookie

Гэта дапаможа вам эфектыўна выкарыстоўваць афіцыйны інтэрнэт-сайт Беларускай чыгункі і падтрымліваць карэктнае функцыянаванне яго сэрвісаў! Перад тым, як здзейсніць выбар настроек параметраў выкарыстання файлаў cookie, рэкамендуем азнаёміцца з Палітыкай апрацоўкі файлаў cookie.

Настроіць
Даведачныя паслугі для асоб з парушэннем слыху skype Мінск, Гродна, Гомель
Падтрымка пасажыраў, якія знаходзяцца за межамі Рэспублікі Беларусь, па тэлефоне (+375 222) 39 25 47