— Як ажыцяўляецца перавозка веласіпедаў у цягніках па тэрыторыі Рэспублікі Беларусь?
Правіламі перавозак пасажыраў, багажу і грузабагажу чыгуначным транспартам агульнага карыстання (далей - Правілы), зацверджанымі пастановай Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 17.07.2015 № 609 (у рэд.паст. ад 27.02.2018 № 159) ўстаноўлены адзіныя патрабаванні да перавозкі ручной паклажы ў ня залежнасці ад роду прадметаў.Веласіпед не вылучаецца як асобны род прадметаў і для яго дзейнічаюць звычайныя правілы перавозкі ручной паклажы. Галоўнае - захаванне габарытных нормаў, сума трох вымярэнняў якіх не павінна перавышаць 200 сантыметраў, вагавых - не больш за 36 кг (гл.пункт 87 Правілаў).
Калі ж веласіпед "упісваецца" у названы габарыт (разабраны, складзены і да т.п.) то ён, як і іншая ручная паклажа, перавозіцца ў кошт нормы бясплатнага правозу ручной паклажы.
Прадметы, якія перавозяцца, павінны размяшчацца ў пасажырскіх вагонах на месцах, прызначаных для размяшчэння ручной паклажы, зыходзячы з канструктыўных асаблівасцяў вагона. Не дапускаецца размяшчэнне ручной паклажы (веласіпедаў) у праходах паміж сядзеннямі, у калідорах і тамбурах вагонаў. Пры афармленні дадаткова праязнога дакумента ў плацкартныя, купэйныя, СВ вагоны, разабраны і запакаваны веласіпед дапускаецца размяшчаць на выкупленай месцы, пры гэтым ручная паклажа не павiнна ствараць нязручнасці іншым пасажырам.
У цягніках гарадскіх ліній дазваляецца перавозіць веласіпеды ў неразабраным выглядзе ў вагоне № 3 не больш за тры часткі з забеспячэннем мацавання да штангі, размешчанай на пляцоўцы для буйнагабарытнай ручной паклажы.
Прадметы, якія перавозяцца ў цягніку з ненумараванымі месцамі (у тым ліку веласіпеды), памер якіх па суме трох вымярэнняў перавышае 200 сантыметраў, перавозяцца ў пэўных перавозчыкам спецыяльна выдзеленых для гэтых мэтаў месцах у вагонах (гл. частку другую пункта 90 правілаў).
У цягніках з нумараванымі месцамі, сфармаваных з маторвагоннага рухомага саставу:
серыі ЭПР у пяцівагонным выкананні, дазваляецца перавозіць веласіпеды на спецыяльна абсталяваных месцах № 10,11,12 у вагоне №4 (на адзін дадаткова аформлены праязны дакумент);
серыі ДП3 у трохвагонным выкананні (145 пасадачных месцаў), дазваляецца перавозіць веласіпеды на спецыяльна абсталяваных месцах у вагоне №2 (на адзін дадаткова аформлены праязны дакумент);
серыі ДП3 (152 пасадачныя месцы), дазваляецца перавозіць веласіпеды на спецыяльна абсталяваных месцах у вагоне №2 (на адзін дадаткова аформлены праязны дакумент);
дызель-цягніку серыі ДП6 у шасцівагонным выкананні, дазваляецца перавозіць веласіпеды на спецыяльна абсталяваных месцах №47,48 у вагоне №5 (на адзін дадаткова аформлены праязны дакумент);
серыі ЭПМ у пяцівагонным выкананні, дазваляецца перавозіць веласіпеды на спецыяльна абсталяваных месцах у вагоне №4 (на адзін дадаткова аформлены праязны дакумент.
Веласіпед не павінен пэцкаць салон і вопратку пасажыраў, наносіць шкоду іх маёмасці.
— Ці дазваляецца ажыцяўляць перавозку ў разабраным і ўпакаваным выглядзе больш аднаго веласіпеда на выкупленым месцы ў купэйным або плацкартным вагоне пры праездзе ў цягніках Беларускай чыгункі па тэрыторыі Рэспублікі Беларусь?
У адпаведнасці з Правіламі перавозак пасажыраў, багажу і грузабагажу чыгуначным транспартам агульнага карыстання, зацверджанымі пастановай Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 17.07.2015 № 609, кожны прадмет, памер якога па суме трох вымярэнняў больш за 200 сантыметраў, перавозіцца на адзін дадаткова аформлены поўны праязны дакумент (білет). Пасажыр сам вызначае колькасць прадметаў, якія перавозяцца ў адной упакоўцы. Упакоўка павінна дазваляць перамяшчаць паказаную ручную паклажу пры пасадцы (высадцы) у (з) вагон (а) і забяспечваць бяспечнае размяшчэнне на перавозачным месцы. Ручная паклажа не павiнна ствараць нязручнасці іншым пасажырам.



